Knapperige Quinoa Cruesli

posted in: Ontbijt, Snacks | 0

Ik heb al eens eerder geschreven over quinoa, hoe gezond het wel niet is en lekker natuurlijk (check hier, met heerlijke quinoa-ontbijtpap recept!). Verder vind ik cruesli altijd heel erg lekker, maarja het is helaas wel niet zo gezond :( Bijvoorbeeld de Quacker Origineel bevat 17g vet per 100g! of de chocolade versie die wel 240kcal per portie (= 45g en echt niet zo veel) bevat.
Dan kun je maar beter je eigen wat gezondere versie maken, toch?
Daarom toen ik deze quinoa cruesli zag van Ohsheglows moest ik hem gewoon maken.
En zoals al mijn recepten is hij heerlijk, gezond en makkelijk om te maken! En je kunt het zo eten tussendoor of met een beetje yoghurt/melk en natuurlijk wat fruit tussendoor!

Super Knapperige Quinoa Cruesli

Nodig:
85 g quinoa
1 el lijnzaad
2 el honing
1/2 tl kaneel
1 tl vanille

Hoe maak je het:
Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking gaar.
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Meng de lijnzaad, honing, kaneel en vanille met de quinoa.
Speid uit op een bakplaat en zet in de warme oven.
Roer om de 10 minuten door en bak 40-45 minuten totdat het zo knapperig is als jij wilt (mijne waren met 45 min super knapperig!)

PS ik ben vergeten om een foto te maken, maar je kunt hier kijken voor foto’s en het originele recept.

Vraag:
Wat is jouw favoriete smaak cruesli?

Mijne is chocolade! Het voelt zo fout, maar zo lekker om al chocolade bij het ontbijt te nemen ;)

Leave a Reply