Eetdagboek Renske

posted in: Uncategorized | 9

Vorige week schreef ik eigen eetdagboek en vroeg ik of er andere mensen waren die het leuk vonden om
hun dagboek een keer op de Bakparade te laten verschijnen en daar reageerde een aantal mensen op.
En de eerste die deze eer krijgt is Renske…
Maar ik laat het woord nu over aan Renske.

collage

Eerst iets over mezelf:
Ik ben Renske, 25 jaar en ik heb Pedagogische Wetenschappen gestudeerd aan de UU. Helaas is daar nu vrijwel geen werk in te vinden en werk ik fulltime op een makelaarskantoor.
Ik probeer steeds meer op gezonde voeding te letten. Zo kook ik elke avond voor mezelf en zal ik nooit een kant en klare maaltijd kopen om te verwarmen. Als ik eters krijg vind ik het heerlijk om nieuwe recepten te proberen en als ik thuis ben staat 24Kitchen ook heel vaak op. Mijn secret pleasures qua eten zijn toch wel slagroom en beschuitjes met pure hagelslag. Dat probeer ik dan alleen in het weekend te eten. Mijn streven is eigenlijk om doordeweeks zo gezond mogelijk te eten, en in het weekend dan wat extra’s te nemen. En ik hou ook heel erg van bakken! Ook dat beperk ik tot het weekend en ik geef zoveel mogelijk van mijn baksels weg aan mijn ouders voor op hun werk.

Mijn eetdagboek van de afgelopen 3 dagen:

Zaterdag:
Ontbijt:
– 1 glas lauwwarm water met uitgeperste citroen
– 2 koppen thee
– 1 appel
– bak Turkse yoghurt met lijnzaad, chiazaad, aardbeien en kaneel

tussendoor:
– 2 rijstwafels met zelfgemaakte hummus en 6 paranoten
– 1 kop thee
– 1 glas water

lunch:

Foto dag 1
– Salade met spinazie, 1/2 avocado, tomaten, lenteuitjes, 1 gekookt ei met een dressing van olijfolie, lijnzaadolie, balsamicoazijn en mosterd
– 2 koppen thee

Tussendoor:
– 4-uurtje bij de Hema: 1 kop koffie met een stukje cheesecake
– 1 flesje water
– 1 kop thee

Diner:
– volkoren penne met een zelfgemaakte pesto van zongedroogde tomaten, olijfolie en pijnboompitten, met spinazie en in de oven geroosterde tomaten met wat fetakaas en extra pijnboompitjes. (recept van Amber Albarda)

‘s Avonds:
– 2 koppen thee
– 1 flesje water

Zondag
ontbijt:
– 1 lauwwarm glas water met citroen
– 1 glas water
– Havermoutpap van melk, havervlokken, lijnzaad, chiazaad, sesamzaadjes en kaneel

Tussendoor:
– 2 knackebröd met 1/2 avocado geprakt, met zout en peper
– 2 koppen thee

Lunch:
– 1 kop soep van witte kool, tomaten en wortels
– 2 rijstwafels met zelfgemaakte hummus

Tussendoor:
– 2 koppen thee
– 1 glas spa rood
– 1 stukje appel kruimel taart (verjaardag oom en tante)

Diner:
– Rijst met Chinese roerbakgroenten en stukjes kipfilet, met wat augurk en een stukje omelet

‘s avonds:
– 1 kop koffie
– 1 glas water
– 1 appel

Maandag:
Ontbijt:
– 1 glas lauwwarm water met uitgeperste citroen
– 1 glas water
– 1 bak yoghurt met 8 amandelen, 1 appel, lijnzaad, hennepzaad, chiazaad en een snuf kaneel
– 1 kop thee

tussendoor:
– 2 rijstwafels met 1 gekookt ei
– 3 koppen thee

Lunch:
– 2 koppen thee
– 1 kop soep van witte kool, tomaten en wortels
– 1 speltboterham met gerookte zalm

Tussendoor:
– 1 knackebröd met hüttenkase
– 6 wortels
– 2 koppen thee

Diner:
– Witvisje met kruidenkorst, puree en gekookte waspeen
– 1/3 Mona toetje, kwarktaart citroen pudding

Diner:
– Bidon water (tijdens sporten)
– 1 appel

Dankjewel Renske!
Dat ziet er lekker en gezond uit allemaal!
Wil je zelf ook een keer meedoen? Geef je op via inge@debakparade.nl

9 Responses

  1. Ziet er lekker uit! Maar wat ik mij afvraag hoe kun je een halve avocado bewaren zonder dat deze bruin wordt??

  2. lijkt mij dat je veel te weinig binnekrijgt op een dag. dit neigt naar mijn mening richting eetstoornis…

    • Dat is wel een snelle conclusie. Dat je dit weinig vindt, tja, dat kan en dat lijkt me iets persoonlijks. Om dat dan gelijk aan een eetstoornis te koppelen vind ik wel wat ver gaan. Alsof ieders eetlust hetzelfde moet zijn. Ik vind dit dan ook helemaal niet weinig. Ik lees dat Renske goed drinkt, veel groente eet (ook tussendoor), normale avondmaaltijden eet en ook af en toe iets lekkers snackt. Wat zou hier nou mis mee kunnen zijn?

  3. Claudia, ik heb dat laatst ontdekt, je moet de pit van de avocado erin laten zitten, en er wat citroensap over sprenkelen!

  4. Woow. Weinig.. Kan je hierop echt overleven?

  5. Ik vind dit erg weinig. En eigenlijk niet echt lekker en gezond. Vraag me sterk af of je op deze manier wel genoeg verschillende dingen binnen krijgt.
    Als ik dit een week eet, hang ik denk slap in mijn stoel. En zou van werken weinig komen.
    Ik zou wel afgevallen zijn, dat is dan wel een pluspunt. Dit is echt een dieetweek.

  6. Het is inderdaad weinig & doet mij ook denken aan een eetstoornis.
    maar we kunnen er natuurlijk niet over concluderen :)
    Als Renske hier echt gelukkig mee is dan moet ze het doen toch, als ze dat niet is dan zijn er voldoende mogelijkheden om hulp te zoeken (probeer proud2bme eens)
    eetstoornis of niet, ik vind het wel erg lekker klinken maar zou er inderdaad zelf niet voldoende voeding uit kunnen halen.
    Renske, t klinkt erg lekker en bedankt voor het delen van je eetdagboek! :D

  7. Hoi allemaal!

    Een beetje voorbarig om te zeggen dat ik een eetstoornis heb. En ook niet zo leuk om te horen.

    Ik probeer goed naar mezelf te luisteren en naar wat ik nodig heb. Ik heb een zittend beroep en daarnaast sport ik niet veel in verband met een hardnekkige knieblessure (ik kan nu alleen dingen als bodybalance & yoga doen).

    Voor mij is het voldoende.

    • Ik snap dat het heel naar is om te horen, ik ben het hier ook zeker niet mee eens, ik denk dat iedereen een andere behoefte heeft
      en als jij met dit eten niet aankomt of afvalt en je hier prettig bij voelt dan is dat is dat goed. Ik wil met deze dagboeken juist laten zien dat er heel veel verschillende manieren van eten zijn er is er niet 1 goed, het is goed als jij je er lekker bij voelt.
      Ik voel me goed bij een beschuit met vlokken terwijl een ander zal gruwelen van de suiker of gluten die daar in zitten. Maar we moeten de keuzes van mensen respecteren.

Leave a Reply