Eetdagboek Alissa

posted in: Eetdagboek | 8

En het is weer eetdagboek tijd!!! Deze keer geef ik het woord aan Alissa!
Die een heerlijke en gezonde manier van eten heeft.
Wil je ook meedoen? Opgeven kan via inge@debakparade.nl

tumblr_m9mfyldMDh1r6u05ro1_500

Hallo,

Mijn naam is Alissa en ik ben 19 jaar. Ik studeer Sport, gezondheid & management aan de Hanze hogeschool in Groningen. Sinds een maand woon ik hier ook op kamers. Ik doe 5 keer per week aan krachttraining en daarnaast loop ik 1-2x per week hard. Ook fiets ik veel. Sinds ik zoveel sport probeer ik mijn voeding hierop aan te passen, wat ik soms nog erg lastig vindt. Ik probeer 6-8 op een dag te eten en genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten binnen te krijgen.

Koken vind ik heel erg leuk om te doen en ik kook ook het liefst gezond met heel veel groenten. Vind het erg leuk om verschillende dingen uit te proberen. Laatst heb ik het voedselzandloper boek gekocht en dit vind ik ontzettend interessant, maar voor een sporter niet voldoende dus ik houd me er niet precies aan. Ik probeer zo weinig mogelijk uit pakjes en zakjes te koken, wat soms erg lastig is, omdat ik voor 1 persoon moet koken. Dus daarvoor zou ik graag nog goede tips willen weten J

Liefs,

Alissa

Dag 1

Ontbijt:

Havermout met chiazaad, lijnzaad en pindakaas. Hier kan ik echt van genieten ’s ochtends.

Tussendoor:

Een appel met kaneel en een twee volkorencracker met bio+ pindakaas

Lunch:

Twee plakken roggebrood met 20+ kaas en een plak kipfilet

Tussendoor:

Een bakje magere kwark met notenmix en een peer

Avond:

Glutenvrije pasta met tomatensaus gemaakt van gepelde tomaten, kip en mexicaanse wokgroenten. Na het eten eet ik een schaaltje magere  yoghurt met muesli.

Tussendoor:

Twee rijstwafels

 

Dag 2

Ontbijt:

Havermout met chia-zaad en cacao poeder.

Tussendoor:

Sinaasappel en een plak roggebrood met slankie smeerkaas

Lunch:

Pannenkoekjes gemaakt van roggemeel, een ei, boerenkool en water

Tussendoor:

Een appel en twee volkorencrackers

Avond:

Rijst met kip en broccoli. Na het eten een schaaltje magere kwark met muesli

Tussendoor:

Stukje pure chocolade van 85% en een handje noten

Dag 3

Ontbijt:

‘mugcake’ dit maak je door een banaan te prakken en daarna  havermout en een ei erdoor roeren en 2 min in de magnetron doen

Tussendoor:

Havermout-bosbessen muffin en een appel

Lunch:

Pompoensoep en twee plakken roggebrood met bio+ pindakaas

Tussendoor:

Bak magere kwark met notenmix, een sinaasappel en een blokje pure chocolade 85%

Diner:

Zoete aardappel uit de oven met italiaanse wokgroenten. Na het eten een schaaltje custard pudding.

Tussendoor:

Havermout-bosbessen muffin en een paar dadels

 

Dag 4

Ontbijt:

Havermout-banaan-ei pannenkoek

Tussendoor:

Kaki fruit en een rijstwafel met bio+ pindakaas

 

Lunch

1 plak allinson volkoren brood met een plak 20+

Fritatta gemaakt van zoete aardappel, broccoli en eieren

Tussendoor:

Magere kwark met notenmix en dadels en een appel

Diner:

Ovenschotel met boerenkool, aardappelpuree en magere spekreepjes. Na het eten een schaaltje custardvla met honing.

Tussendoor:

Handje noten, havermoutkoekje

Wow Alissa dat ziet er super goed uit! Lekker gezond allemaal, goede hoeveelheden, ik zou zeggen You Go girl ;)

 

 

8 Responses

  1. Waarom eet je mager? Ik zie magere kaas, slankie smeerkaas en magere kwark.
    Maar mijn idee kan je beter volle produkten eten, en als je op je gewicht moet letten wat minder en meer eiwit.

    • Dit doe ik vooral, omdat ik per dag soms wel 500 gr kwark eet (voor/na trainen). Als ik dan alles met volle producten eet krijg ik te veel vetten binnen. Ik houd me aan 1 gr vet per kg lichaamsgewicht!

      Bedankt voor je reactie!

  2. Ziet er super uit naar mijn mening!

  3. Leuk om te lezen. Erg gezond allemaal!
    Zelf heb ik ook een eetdagboek bijgehouden, iets minder gezond haha.

  4. amai super gezond !!!! Mooi eetdagboek!
    Groetjes julie

  5. Ik heb gelijk die mugcak gegoogled en weet nu al dat ik dit vanaf nu heeeeel vaak ga maken. Ik eet gezond en sport 5/6 keer in de week (cardio/kracht/uithouding) maar kan wel wat variatie gebruiken in mijn voeding en bereiding. Thanks voor de inspiratie!

Leave a Reply