Eetdagboek Kim

posted in: Eetdagboek | 1

Hoe leuk een stadsgenoot in de categorie eetdagboek.
En zoals altijd mocht je mee willen doen? Dan kan je altijd opgeven via inge@debakparade.nl

Hai, ik ben Kim Kortenray (’89), geboren en getogen in Maastricht en opgegroeid in een ondernemende horecafamilie. Ik ben zelf ondernemer, eigenaar van The Marketing Factory (www.the-marketing-factory.nl), waarmee ik ondernemers ondersteun om ze op de kaart te zetten. Ook heb ik een grote passie voor food (concepten). Mijn citytrips bestaan dan meestal ook uit het bezoeken en beleven van locale foodmarkten & concepten. Londen is met haar assortiment aan vernieuwde concepten (van biologisch, vegetarisch tot de heerlijkste food markten met fantastische branding)  dan ook mijn favoriete stad om inspiratie op te doen .

Nu is er sinds een jaar een spastische darm bij mij geconstateerd en heb ik een gluten- en lactose intolerantie. Samen met een voedingsdeskundige (PURE Body & Food) ben ik aan de slag gegaan om mijn klachten te verhelpen, zodat ik me weer goed en lekker voel!

Mijn keukenkastjes zien er vandaag dan ook heel anders uit dan een jaar geleden. Tegenwoordig vindt je in mijn kastjes o.a. amandelmeel, assortiment aan noten, gedroogd fruit, quinoa (zaadjes en meel), havermout, natuur suikers als sukrin tot suikervrije jam en chia zaadjes.

Naast zoveel mogelijk gluten- en lactose vrij te eten, probeer ik ook zoveel mogelijk suikervrij te eten en alleen maar natuur suikers te nuttigen als fruit en sukrin. Dit heeft een fantastisch effect op je fitheid, energie en cravings.  Ook eet ik een keer per week vlees, 2 tot 3 x per week vis en voor de rest voornamelijk vegetarisch. Dit vooral omdat je lichaam niet elke dag vlees nodig heeft en daarnaast voor mijn darmen lastig te verteren is.

Hoe mijn eetdagboek er ongeveer uit ziet? Hier een kleine greep uit mijn eetdagboek!

collagekim

Dag 1

Ontbijt: Havermout gekookt in water met een handjevol rood fruit als blauwe bessen frambozen (diepvries fruit)

Drinken: kopje groene thee of water met citroen.

Tussendoor: een rijpe banaan. (Rijpe bananen zijn goed verteerbaar en zitten boordevol vitamines)

Drinken: water

Lunch: salade van spinazie, tomaten, komkommer en geitenkaas met zonnebloempitten en extra olijf olie.

Tussendoor: 1 sneetje bananen brood met rozijnen

Drinken: Groene thee

Avondeten: Groentesoepje (Courgette, wortels, zoete aardappel, peper, Keltisch zeezout en water)
Drinken: water

Tussendoor: 1 blokje 100 % raw chocolate (van Lovechock)
Drinken: Biologische appel/kaneel thee van de gezondheidwinkel

Dag 2

Ontbijt : Groene smoothie (spinazie, komkommer, banaan, rood fruit, havermout, chia)

Tussendoor: Ontbijtmuffin van de Voedselzandloper (havermout, banaan, gedroogd fruit – zonder suiker)
Drinken: kopje koffie

Lunch:  Groentesoepje van de avond ervoor
Drinken: water met citroen

Tussendoor: gekookt eitje met huisgemaakte cracker van de Voedselzandloper (lijnzaad, sesam, pompoen- en zonnebloempitten, Keltisch zeezout en water)
Drinken: water met citroen

Avondeten: Wokgroenten met basmati rijst (basmati rijst zorgt er voor dat je bloedsuikerspiegel niet zodanig omhoog gaat als gewone rijst of aardappelen) en kip gebakken in roomboter (doordat ik het vlees in ‘vet’ bak is het beter verteerbaar en darmvriendelijker)
Drinken: water

Dag 3

Ontbijt: Banaan & een kopje thee (soms heb ik niet zoveel tijd J )

Tussendoor: Huisgemaakte cracker met geitenkaas
Drinken: thee

Lunch: Groene salade met tonijn, tomaten & zachtgekookt eitje
Drinken: water

Tussendoor: Smoothie (fruit en groenten die ik in huis heb: banaan, mango, spinazie, wortel etc.)

Avondeten: Spaghetti van courgette, zonnebloempitten, tomaten, huisgemaakte pesto, champignons en Parmezaanse kaas.
Drinken: water met citroen

Tussendoor: Huisgemaakte popcorn (Biologische popcorn met een beetje Keltisch zeezout in een pannetje met olijf olie)
Drinken: water

 

 

 

One Response

  1. Hoi,

    Erg leuk om te lezen wat je eet. Ik heb ook een spastische darm(weet ik nog maar een half jaar) en eet het liefst zo min mogelijk suiker. Gezond eten geeft mij meer energie en mijn darmen blijven daardoor rustig. Jouw weekmenu heb ik uitgeprint en ga dat eens een weekje volgen! Heb je de recepten van de voedselzandloper uit het boek? Ik ben nl. van plan dat te gaan volgen en eens te kijken wat dit met mij doet. Hoe bevalt het jou?

Leave a Reply