Healthy IJssandwich

posted in: Desserts, Suikervrij | 5

icecreamsandwhichIk ben misschien een beetje vroeg, maar ik heb de lente/zomer al een klein beetje in mijn bol.
De dagen beginnen te lengen…
De zon begint wat vaker te schijnen…
Ik hoor al wat vogeltjes fluiten…

Ik zeg laat die lente en zomer maar komen!
Bij de lente en de zomer hoort natuurlijk ook ijs en deze healthy ijssandwiches zijn echt een toppertje.
Ik was echt aangenaam verrast, de heerlijke combinatie van de zoete en beetje hartige pindakaas koek en het romige banaanijs <3 <3
ijssandwhich

Nodig: 

100g speltvlokken of havermout
100g dadels
2 grote el pindakaas
evt. 1- 2 el melk
2 bananen

Hoe maak je het:
1. Snijdt de banaan in stukjes en vries in.
2. Doe alle ander ingrediënten met uit zondering van de melk in de keukenmachine en pulseer tot een deeg ontstaat. Als het wat te droog is voeg je de melk toe en pulseer nogmaals kort.
3. Bedek twee kleine bakje met plastic folie. Verdeel het deeg over de twee bakjes en duw het deeg uit tot een deegplak. Dit gaat het makkelijkst als je nog een stukje plasticfolie neemt en dat op de deegplak legt.
4. Zet de deegplakken 30 minuten in de diepvries.
5. Maak ondertussen het banaanijs, uitleg vind je hier –> banaanijs maken
6. Neem de deegplakken uit de diepvries.
7. Pak 1 deegplak en laat deze in het bakje zitten (zorg ervoor het plastic folie ook de randen van het bakje bedekt), verdeel het banaanijs over de deegplak. Duw de ander deegplak op het banaanijs. Zet het bakje in de diepvries.
8. Neem voordat je het gaat eten uit de diepvries en laat 5 minuten staan, snijdt dan in stukken.

Geeft 6 ijssandwiches

5 Responses

  1. Ohhh dit lijkt me echt heel erg lekker, leuk recept!

  2. Superlekker! Gisteren gemaakt. Maar eigenlijk was het vanmorgen pas echt een ‘ijs’sandwich geworden.
    Ik had trouwens wat cacaonibs door het banaanijs heen gedaan. En het ijs in 2x gemaakt en toen door de tweede helft cacaopoeder gedaan, daardoor werd het half choco en half ‘straciatella’.
    Vanmorgen een stukje als ontbijt met wat fruit: kon prima! :)
    Morgen je kruidige perentaart uitproberen.

    Dank voor alle inspiratie!
    Els

  3. Ik heb deze nu al zo veel keer gemaakt dat ik nu toch écht even een reactie moet geven. Ik vind ‘m zo onwijs lekker! Vanwege een medisch dieet mag ik heel veel dingen niet eten, maar dit is een heerlijk recept om toch iets te snoepen te hebben. Ik snijd ‘m in stukjes en bewaar ‘m in de vriezer en zo heb ik altijd iets achter de hand. Het doet me denken aan een tompouce (die ik dus niet meer mag eten…). Super, ga zo door! :-)

Leave a Reply