What I eat in a day #1

posted in: Eetdagboek | 7

Ik vind het altijd heel erg leuk om te lezen wat andere mensen zoal op een dag eten als inspiratie. Dus deel ik weer eens wat ik op een dag eet. De foto’s zijn niet zo mooi, maar dat kom omdat ik ze met mijn telefoon moest maken :)

day#1

Ontbijt

IMG_9632

Ik sta om 6.20 op en blijf nog 10 minuutjes in bed liggen terwijl ik instragram, Facebook en bloglovin check. Dan sta ik op en warm ik 2 eiwitpannenkoeken op die ik gisteren heb gemaakt. Ik had nog een proefverpakking van Body en Fit staan en die moest maar eens gemaakt worden. Ik besmeerde een met een lik pindakaas en een met kastanjepuree, erbij at ik nog 2 kaki’s en dronk ik natuurlijk een kopje thee. De pannenkoeken waren overigens heel erg lekker, maar wel een beetje aan de zoete kant.

Om 7.15 vertrek ik richting werk, waar ik rond half 8 aankom en dan een kop koffie met melk pak

Tussendoor

IMG_20151109_091757293

IMG_20151109_081114530
In de loop van de ochtend drink ik nog een paar kopen thee met daarbij 3 kleine mandarijntjes en 1 clean protein bar

Lunch

IMG_20151109_120243039

Om 12.00 uur is het tijd om te lunchen, dat is ditmaal een restje spelt pasta met wokgroenten en cottage cheese en 1 appel

Tussendoor

Ik ga weer verder met typen en neem dan rond 15.00 nog 1 stukje banaan pepernoot brood en een handje tichels. Door de middag heen neem ik natuurlijk nog wat thee.

IMG_20151109_163557763

Rond 16:00 race ik naar huis en als ik thuis aankom maak ik nog een lekkere cappuccino met halfvolle melk en snoep ik nog 1 quinoa bonbon en 1 kastanje bonbon (ze moeten toch op he;))

Avondeten

IMG_9637
Rond 18.00 ga ik avondeten, dit maal lekker makkelijk ik neem een kant en klare maaltijdsalade Gado Gado, die erg lekker is en als ”toetje” 3 kleine mandarijntjes.

Rond kwart voor 7 stap ik op de fiets en trap ik 10 minuutjes richting de sportschool. Ik kleed me om en loop 20 minuutjes op de loopband. Ik ben namelijk te vroeg voor de les step aerobic, die om half 8 begint. Ik stap een uur lang op en af, doe mambo’s, cha-cha-cha’s en fly overs. Na het uurtje douche ik even snel en spring weer op de fiets richting huis.

Tussendoor 

Thuis aangekomen eet ik nog 200g kwark met een klein beetje Eat natural muesli, die spieren hebben natuurlijk wel voeding nodig!

Ik heb deze dag even ingevoerd om te kijken hoe het ongeveer zat met de voedingsstoffen. Ik kwam deze dag op ongeveer 2000 kcal uit, waarvan ongeveer 24% eiwit, 23% vet en 52% koolhydraten, een hele mooie verdeling dus.
Je vraagt je misschien af waar die eiwitrijke producten vandaan komen? Wat jullie misschien niet weten is dat ik best wel veel sport (zeker 4x per week) en dan ook redelijk veel krachttraining doe. Ik merk alleen niet zo veel vooruitgang, waarvan ik verwacht dat het komt omdat ik niet genoeg eiwitten binnenkrijg. Daarom probeer ik het zoveel mogelijk met natuurlijke producten op te lossen (zoals cottage cheese en kwark), maar helaas red ik het hier niet mee, dus daarom neem ik af en toe een eiwitreep.

Leuk om te lezen? 

 

7 Responses

  1. Altijd leuk om te lezen dit soort dagboekjes. Een gezonde dag zeg, goed bezig!

  2. dit was een leuk onderwerp ik kom nu vaker naar jouw site

  3. Zeker leuk om te lezen! Ik vind de pannenkoeken van body en fit en de clean bar superlekker om na het sporten te eten.

  4. Wauw, wat eet jij veel!!!
    Maar ja ik wandel alleen maar, soms helemaal niet.
    Ik zit veel, ben jammer genoeg helemaal geen sport mens.
    Heb het wel vaak geprobeerd, maar elke keer weer haakte ik af.

  5. Ziet er goed uit!

    Eindelijk eens een voedingsdagboek waar normale hoeveelheden in staan. Als ik mijn eigen voeding vergelijk met wat sommige mensen alleen maar eten (2 rijstwafels als lunch ofzo), eet ik echt veel.

  6. @Anoniem: Ze eet toch een hele gewone hoeveelheid, 2000 calorieën? Dat is de aanbevolen hoeveelheid voor de gemiddelde vrouw.

Leave a Reply